Vânzările în mediul online cresc de la an la an, românii sunt atraşi de cumpărăturile online, dar oferta de produse şi servicii încă nu atrage atât de mulţi potenţiali cumpărători ca în alte ţări. Comerțul online este un business guvernat de cifre.

Internetul oferă o serie mare de posibilități de dezvoltare pentru foarte multe idei de afaceri, iar un magazin online poate fi o variantă foarte bună. În acest caz, pentru orice antreprenor la început de drum, informațiile despre cât va costa investiția sunt extrem de importante. Prețurile variază în funcție de specificațiile magazinului, de funcționalitățile pe care le oferă, dar și de agenția de programare și dezvoltare care îl realizează.

Costul pentru un magazin online de debut este de 2.000 de lei. Totodată, trebuie avute în vedere costurile lunare de mentenanţă. Acestea se calculează în funcție de numărul de ore alocate lunar acestei operațiuni și pot varia în funcție de expertiza echipei care îl gestionează.

Când vorbim despre un magazin online, la capitolul grafică, avem desene pentru toate paginile relevante ale magazinului. Aceasta înseamnă, în primul rând, Pagina Home, dar mai înseamnă şi o serie de pagini de interior, cum ar fi cea de Categorie de Produs sau Pagina de Produs. Alte pagini semnificative ale unui magazin virtual sunt: pagina de ştiri/noutăţi/blog, pagina de promoţii etc. Cu cât este magazinul mai complex, cu atât mai multe dintre aceste pagini trebuie personalizate. Majoritatea magazinelor au nevoie de toate aceste pagini. Din acest motiv, costurile pentru grafica magazinului sunt variate, astfel limita inferioară se referă la personalizarea unui template, iar cea superioară, la un design total personalizat.

Avantaje :

Marjele de profit în acest business sunt consistente : nu trebuie să ţii produse pe stoc şi astfel nu rişti să rămâi cu ele nevândute. În momentul în care ai o comandă fermă, comanzi la rândul tău produsul de la furnizor ;

Ai o marjă foarte mare ( poate ajunge chiar şi până la 80%) în care poţi să reduci preţurile şi astfel generezi profit, având în vedere faptul că, spre deosebire de un magazin fizic, nu ai costuri cu chiria, personalul, depozitarea produselor, etc.

Nu este nevoie să alergi după clienţi. Clientul te va găsi, acest lucru se face prin optimizarea site-ului. Cu cât apari mai sus în Google, cu atât mai mulţi oameni vor vizualiza website-ul. În lipsa traficului pe site, vânzările scad.

Contează foarte mult ce vrei să faci, de lucruri specifice magazinului, de bugetul inițial, de nișă, de concurență, de piață, de cum vrei să te diferențiezi, de care sunt planurile, de ce resurse ai deja la dispoziție.